Návrhy legislatívnych alebo technických opatrení k európskemu zatýkaciemu rozkazu
- Je vhodné ďalej analyzovať odporúčania zo 4. kola vzájomného hodnotenia, ktoré neboli doposiaľ zapracované, najmä postupy orgánov prípravného konania – súhlas s podaním návrhu na vydanie európskeho zatýkacieho rozkazu a pokračovať v jazykovom vzdelávaní sudcov a prokurátorov.
- Je nevyhnutné v čo najkratšom čase zabezpečiť údaje o Slovenskej republike do Atlasu EZR.
- Kontaktné body Európskej justičnej siete za Slovenskú republiku by mali iniciovať úpravu formulára EZR v časti EAW Wizard tak, aby ho slovenské orgány mohli využívať na vypracovanie EZR. To znamená, že slovenská verzia formulára by mala byť totožná s prílohou č. 1 implementačného zákona. Inak bude tento veľmi dobrý elektronický nástroj nefunkčný, pretože takto vyplnený európsky zatýkací rozkaz nespĺňa požiadavky európskeho zatýkacieho rozkazu podľa platnej a účinnej (ale i budúcej) právnej úpravy. Justičné orgány by nepochybne privítali možnosť elektronického vypĺňania formulára, ktorý bol vypracovaný s cieľom uľahčiť im prácu.
- Je potrebné zvážiť transpozíciu čl. 4 odsek 6 a čl. 5 odsek 3 rámcového rozhodnutia.
- Je vhodné sledovať aplikáciu novej právnej úpravy a odstrániť naznačené nedostatky i prípadné nedostatky, ktoré sa objavia v praxi.
- V súčasnosti absentuje databáza súdnych rozhodnutí (vrátane rozhodnutí Najvyššieho súdu), ktorá by sa týkala osobitne problematiky európskeho zatýkacieho rozkazu. Bolo by vhodné jej vytvorenie.
- Je potrebné sprístupniť databázu Ministerstva spravodlivosti SR k zásade špeciality orgánom činným v trestnom konaní.


